KCC (King Cobra Conservancy)

€1650

gedoneerd door Herpetofauna

De koningscobra (Ophiophagus hannah) behoort tot de Big 6 van Stichting Herpetofauna. Wij zijn zeer actief betrokken bij verscheidene projecten in verschillende regio’s. Hiermee hopen we deze iconische slangensoort te behouden voor de toekomst, met oog op de steeds grotere problemen waar deze slang mee te maken heeft.

Gezien de belangrijke rol die dit dier speelt, is de King Cobra Conservancy opgericht. Zij houden zich uitsluitend bezig met de koningscobra. Binnen de KCC zijn de grootste internationale experts die zich met deze slangensoort bezighouden ondergebracht.

Met trots kunnen we zeggen dat Stichting Herpetofauna nauw betrokken is bij deze organisatie en onze voorzitter heeft ook zitting in de raad van bestuur van de KCC. Op deze wijze kunnen we veel kennis uitwisselen en de samenwerking versterken om deze prachtige dieren een mooie toekomst te bieden.

Klik hier voor meer informatie