ARCO Spanje

€11150

gedoneerd door Herpetofauna

ARCO Spanje (Amphibian and Reptile Conservation of Spain) is een organisatie vlakbij het Zuid-Spaanse dorpje Tabernas die zich inzet voor het behoud van schildpadden en andere reptielen. Zij doen veel onderzoek en bieden daarnaast onderdak aan inbeslaggenomen dieren uit het illegale circuit. Hierin vervult ARCO een cruciale rol, want zonder deze opvangplek zouden veel in beslag genomen dieren waarschijnlijk geëuthanaseerd moeten worden. ARCO’s enorme netwerk en de sterke betrokkenheid van de voorzitter zorgt voor een zeer grote herstelkans voor de dieren.

Bij ARCO worden de dieren eerst volledig medisch onderzocht en indien nodig behandeld. Vervolgens wordt er gekeken of ze terug te brengen zijn naar hun natuurlijke habitat. De organisatie heeft de laatste jaren ook veel geïnvesteerd in bescherming van leefgebieden en biedt expertise ter plaatse. Daarnaast wordt gekeken of dieren kunnen integreren in Europese dierentuinen om zo actief deel te nemen aan fokprogramma’s. Door de jaren heen heeft ARCO Spanje ervoor gezorgd dat dieren in gezonde toestand bij dierentuinen aankomen door heel Europa. Deze dieren hebben vervolgens bijgedragen aan de positieve kweekresultaten van die parken, waaruit ook herintroductieprojecten zijn gestart.

Bij ARCO worden de dieren door vrijwilligers verzorgd en ook alle verblijven worden door vrijwilligers onderhouden. De organisatie draait volledig op giften en donaties.

Klik hier voor meer informatie