ARCO Nepal

€5739

gedoneerd door Herpetofauna

ARCO Nepal (Amphibian and Reptile Conservation of Nepal) is een conservatieorganisatie die zich bezighoudt met de bescherming van reptielen en amfibieën in Nepal. Nepal is een uniek gebied met een groot aantal bedreigde soorten, maar met name de schildpadden in Nepal hebben het moeilijk. Door verlies van habitat, illegale handel en stroperij zijn veel soorten teruggedrongen tot het randje van de afgrond. In Nepal was conservatie lange tijd geen prioriteit, omdat ook niet duidelijk was hoe het met veel soorten gesteld was en welke waarde deze dieren hebben voor de omgeving.

Door het harde werk van ARCO in Spanje was het mogelijk een grote hoeveelheid kennis en bevlogenheid naar Nepal te brengen. Hier is vervolgens een grootschalig kweek- en opvangcentrum ontwikkeld. Ook is ARCO Nepal educatieprojecten gaan aanbieden aan de lokale bevolking en betrekt het beleidsmakers actief bij het project. ARCO Nepal levert niet alleen een significante bijdrage aan het voortbestaan van soorten, maar is ook belangrijk geworden voor de lokale werkgelegenheid.

Stichting Herpetofauna is al vanaf de oprichting in 1997 betrokken geweest bij ARCO Nepal. Inmiddels wordt de organisatie gezien als een belangrijk centrum voor conservatie en kennis in de regio. Wij zijn als stichting heel blij dat wij een steentje hebben kunnen bijdragen aan deze belangrijke plek. Onze steun voor ARCO zal onverminderd doorgaan, want deze organisatie is volledig afhankelijk van giften en donaties.

Klik hier voor meer informatie