Presentaties

Via stichting Herpetofauna is het mogelijk om als onderwijsinstelling of vereniging een scholingspakket op maat te laten samenstellen. Er is veel onduidelijkheid over de correcte zorg van reptielen en amfibieën. Tevens krijgen we veel vragen over conservatie die ook tijdens dergelijke dagen kunnen worden beantwoord. Mocht u interesse hebben in een lezing, workshop of lesdag, neem dan gerust contact op.

Stichting Herpetofauna heeft ook de mogelijkheid om educatie te verzorgen voor basisschoolkinderen. Hierbij ligt de nadruk uiteraard op het contact maken met dieren en een algemene uitleg over reptielen en amfibieën. Dit kan ook thematisch worden verzorgd, zodat het aansluiting vindt bij de onderwerpen die op dat moment binnen de school worden behandeld. Denk hierbij aan thema’s als duurzaamheid, recycling, milieu, klimaat, natuurbescherming, seizoenen en nog veel, veel meer.

De kosten voor dergelijke presentaties zijn € 150,00 per dagdeel (ongeacht het aantal kinderen) en een kilometervergoeding van € 0,21 per kilometer.

Een geweldige manier om kinderen op een educatieve manier kennis te laten maken met niet alledaagse dieren!