Stichting Herpetofauna zet zich in voor het welzijn en de leefomgeving van reptielen en amfibieën. Dit middels projecten, onderwijs, evenementen en het vergaren van financiering voor wetenschappelijk onderzoek.

Heeft u ook een warm hart voor koud bloed?

Mission Statement

Stichting Herpetofauna is vanuit een idealisme geboren. We streven ernaar om reptielen en amfibieën te beschermen maar ook zeker educatie te geven over deze vaak onbegrepen diergroepen. Veel soorten zijn er slecht aan toe en de bedreigingen nemen alsmaar toe.

Doelstellingen

De stichting heeft als doelstelling het vergaren van kapitaal voor het ondersteunen van projecten die dierenwelzijn bevorderen, specifiek gericht op de diergroepen behorend tot de orde reptielen, amfibieën en geleedpotigen en de daarbij behorende biotopen en verwante soorten

Werkwijze

Vooropgesteld is Stichting Herpetofauna een stichting die geld inzamelt voor de genoemde projecten. Actieve betrokkenheid bij de werkzaamheden wordt enkel geïnitieerd als de betreffende projecten hier toestemming voor geven.

Snakebite Survival Fund
Brain Youth Group

Het Snakebite Survival Fund kan het verschil maken voor veel kinderen over de gehele wereld. Het redt hun levens!

Brain Youth Group heeft ervoor gezorgd dat er veel natuurlijk mangrovebos hersteld is door aanplant in Kenia.

Auction For Nature: 2177 euro!

Wat een geweldig leuke en vooral ook gezellige avond voor het goede doel, de jaarlijkse terrarium veiling van Herpetofauna heeft maar liefst €2177 opgeleverd voor de Orinoco krokodil en de Cambel’s bromeliaskink.

Een groot compliment aan de locatie Reptielenhuis De Aarde voor de gastvrijheid! Ook enorm bedankt aan iedereen die aanwezig was om te bieden op de prachtige materialen die gedoneerd zijn door:

• Aqua della
  • Reptech
  • Kalinga research center
  • Dina foto

Zonder deze bedrijven en personen is een veiling als deze niet mogelijk!

We zijn voornemens een tweede veiling te organiseren rond november wat hoger in het land, dus hou de site en socials in de gaten voor meer nieuws!