Wat wij doen

Doelstellingen

De stichting heeft als doelstelling het vergaren van kapitaal voor het ondersteunen van projecten die dierenwelzijn bevorderen, specifiek gericht op de diergroepen behorend tot de orde reptielen, amfibieën en geleedpotigen en de daarbij behorende biotopen en verwante soorten die het voortbestaan van deze diergroepen mogelijk maken.

Mission statement

Stichting Herpetofauna is vanuit een idealisme geboren, we streven ernaar om reptielen en amfibieën te beschermen maar ook zeker educatie te geven over deze vaak onbegrepen diergroepen.

Werkwijze

Vooropgesteld is stichting herpetofauna een stichting die geld inzamelt voor de genoemde projecten, actieve betrokkenheid bij de werkzaamheden wordt enkel geïnitieerd als de betreffende projecten hier toestemming voor geven en een project kan ook ten aller tijden aan ons kenbaar maken welke vorm van steun hun van ons zouden willen ontvangen.

Interviews

Stichting Herpetofauna werkt nauw samen met andere organisaties. Dit is de weg waarop we het meeste kunnen bereiken en ook een vorm van inspraak kunnen hebben in de plan van aanpak.