Educatie

Educatief evenement

De laatste jaren worden terrariumdieren (waaronder reptielen, amfibieën en geleedpotigen) in grotere mate populair. Veel televisieprogramma’s gaan uitgebreid in op de leefwijze en het gedrag van deze fascinerende dieren, hetgeen de liefhebberij voor deze dieren verder doet toenemen. Helaas blijft de kennis over deze dieren beperkt of in ieder geval beperkt beschikbaar. Stichting Herpetofauna wil daar graag verandering in zien door daar zelf een constructieve bijdrage aan leveren.

Buiten conservatie van deze dieren en hun directe leefomgeving is een andere hoofdpijler van de Stichting het verstrekken van de juiste informatie over deze dieren via verschillende educatieve invalshoeken. Om dit meer draagvlak te geven is het Herpetofauna Education Initiative opgericht. Dit houdt simpelweg in dat de Stichting op verschillende manieren en met verschillende op maat gerealiseerde constructies deze broodnodige kennis op de plaats brengt waar deze nodig is. Een zeer belangrijk aspect hierbij is dat de opdrachtgever, die een bedrag betaalt voor deze dienstverlening er zeker van kan zijn dat 50% van de opbrengst direct wordt geïnvesteerd in conservatieprojecten. Met andere woorden: u krijgt de kennis en de dieren krijgen hierdoor meer kansen.